Voorbereidingen

9 augustus 2019 - Maassluis, Nederland

Begin januari 2019 waren we aan het bedenken wat leuk zou zijn om heen te gaan in de zomervakantie. Dit jaar gingen we niet skiën in de voorjaarsvakantie met onze instabiele knieën en in april hadden we ons 25 jarig jubileum. Alle reden dus om dit jaar iets bijzonders te gaan doen. Max is nu ook groot genoeg om wat verder op reis te gaan. We kregen het idee om naar Amerika te gaan voor een rondreis waarin we in ieder geval de Niagara watervallen zouden bezoeken en eindigen in New York.

Dus op naar Evelien van het reisbureau in Maasdijk, zij heeft voor ons een route uitgestippeld in eerste instantie nog met hotelovernachtingen onderweg. Wij wilden wat meer vrijheid en hebben de hotels onderweg laten vervangen door een camper. De route hebben we ook nog wat gewijzigd, we gaan niet meer naar Cape Cod maar rijden eerst nog richting Vermont voordat we afzakken naar New York. We beginnen in Washington, rijden via Gettysburg naar de Niagara watervallen, dan via Vermont richting Woodstock en via Westpoint naar New York. En toen was alles geboekt en kon onze voorpret beginnen.

De route die we bedacht hebben

We werden al snel lid van de Facebook groep Amerika met de camper. Hierop komen veel tips voorbij en zo hebben wij in Amerika bij Arieli een Sim card besteld. Best spannend want je krijgt geen bevestiging in de mail. Gelukkig lag de envelop na ruim 1 week op de mat. Ook hebben we verschillende apps geïnstalleerd en zo alvast voor 4 nachten campings geboekt. Een hele luxe bij de Niagara watervallen en ook 2 alvast in een National Park.

Een excursie hebben we ook alvast geboekt: in New York gaan we naar Staten Island en bezoeken we daar niet alleen het Vrijheidsbeeld maar ook Ellis Island. De rest gaan we daar zien en beleven, best spannend allemaal.

De esta voor toegang tot Amerika regelen was ook nog wat. Er zijn zoveel onbetrouwbare sites, hierop was ik helaas ook terecht gekomen. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen, maar het gaf wel even flink wat stress.

De bankpassen en de reisverzekering hebben we aangepast naar Wereld dekking. Nu alleen de koffers nog inpakken. De API gegevens voor de vlucht zijn ook ingevuld, morgen nog even inchecken (dat kan pas 24 uur van te voren) en dan kunnen we vliegen.

Op naar Washington D.C. !