Laatste dag New York en vertrek naar huis

26 augustus 2019 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

En zo zijn we aan het eind van onze reis gekomen. Het is mooi geweest, zo veel indrukken en leuke dingen meegemaakt. Echt een reis om nooit meer te vergeten.

In New York is het echt een grote onpersoonlijke stad. De mensen zijn minder aardig dan in Washington en de andere plaatsen waar we zijn geweest. We hebben Amerika een stuk beter leren kennen.

Vanmorgen zijn we maar weer bij de Mac gaan ontbijten. Na de niet lekkere bagels van gisteren moesten we maar weer.

Laatste ontbijtje bij de Mac

Het weer gaat hier echt veranderen, het ging harder waaien en de zon was weg. We hadden het koud zonder jas, na het ontbijt zijn we daarom snel terug naar het hotel gelopen.

Max had eigenlijk niets meer dat hij nog wilde zien of doen. Hij bleef op de kamer chillen en wij zijn samen naar Central Park gelopen.

Samen voor het laatst naar Central Park

Daar zijn we zeker 1,5 uur op een bankje blijven zitten en hebben genoten van alle mensen die er voorbij kwamen. Van mensen die nooit fietsen en dan samen een tandem huren tot hele gezinnen die joggend door het park rennen.

Ook die koetsen en soort van riksja’s die voorbij kwamen, dure hobby hoor zo’n riksja. Ze kosten tussen de 3 en 6 dollar per minuut !

Geweldig uitzicht in Central Park

Op de terugweg hebben we een lunch meegenomen. Na de lunch wilde Max nog een keer zwemmen. Dus dat zijn ze gaan doen.

We mochten tot 14 uur op de kamer blijven in plaats van tot 12 uur. We hebben ook een gratis upgrade gehad van onze kamer, echt super !

Toen was het tijd om echt te vertrekken, we zijn de laatste keer met de metro gegaan. In New York kost elke rit € 2,75 als je een metrocard koopt. Het maakt daarbij niet uit hoe lang je reist en of je overstapt.

Laatste keer met de metro

Het was wel even een gedoe met onze koffers en andere bagage. Maar we konden gelukkig zitten in allebei de metro’s en de metro naar het vliegveld was een express metro, we sloegen dus een heleboel haltes over.

Op het station waar we overstapten op de airport train hadden we nog een mazzeltje. Rob en Max kregen de treinkaartjes van mensen die er teveel hadden gekregen. Zo werd het helemaal een goedkoop ritje naar de airport.

Na 1,5 uur waren we op de luchthaven, veel te vroeg maar je kan er maar alvast zijn. Een koffer was veel te zwaar, we hadden nu dus mooi de tijd om de bagage te verdelen.

We hebben ook veel te veel kleding meegenomen. Het is alleen maar warm geweest, de truien, vesten en lange broeken hebben we dus allemaal niet nodig gehad.

Bij de douane was het nu ook niet druk. Rob’s rugzak werd nog wel extra geïnspecteerd. Zijn iPad werd onderzocht op drugs, heel bijzonder.

M&M’s op JFK Airport

En toen waren we bij de shops, met nog 3 uur de tijd tot vertrek. Ik had dus mooi de tijd om deze blog te schrijven. Zo nog even wat eten en dan weer op naar huis.