New York - dag 3

26 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we gaan picknicken in Central Park voor ontbijt. Rob en Max hadden bagels en Suzan griekse yoghurt met heel veel rood fruit 😋.

Ontbijten in Central Park

We hadden nog geen tijd gehad om een geocache te zoeken hier, dat hebben we in Central Park gedaan. Van de 4 hebben we er 2 gevonden, niet slecht.

Max had zijn bal mee naar het park, heel leuk maar daar ga je niet de hele dag mee rondlopen. Die hebben we eerst teruggebracht naar het hotel en toen hebben we de metro genomen naar Roosevelt Island. Dat was een tip van de taxichauffeur.

Wat een heerlijk rustige plek in de stad. Daar hebben we nog 1 geocache gevonden en hebben we heerlijk aan het water geluncht.

Maar het leukste was de reis terug naar de overkant. Dit was met de Roosevelt Island Tramway, een heel grote gondel.

De gondel van de tramway

Deze komt ook voor in de spiderman film. Spiderman moet kiezen of hij de gondel redt of zijn vriendinnetje.

Uit de gondel heb je een geweldig uitzicht over de east river en de stad. Toevallig kwamen we bij Dylan’s candybar, 3 verdiepingen vol met snoep 🍭. We hebben de verleiding weerstaan en hebben niets gekocht. We zijn er alleen in een fotohokje gegaan. Die foto volgt later.

We zijn weer met de metro verder downtown gegaan. We hadden het erover bij de lunch welke films nog meer in New York zijn opgenomen. Ontelbaar veel en niet van alle films is meer terug te vinden waar het is opgenomen. We stapten uit bij Canal Street en liepen zo Chinatown in! Een paar blokken verder vonden we waar we naar op zoek waren: Het brandweerstation uit Ghostbusters is er nog ! En ook nog in gebruik.

Het originele station uit Ghostbusters

Dat was echt jeugdsentiment, Max zei het niet zoveel. In het hotel hebben we hem snel een stukje film laten zien.

Daarna zijn we weer lekker terug naar het hotel gegaan, we hebben een wat latere check out geregeld. We mogen nu tot 14 uur onze kamer gebruiken. Heel fijn want we vliegen pas ‘s avonds.

Rob en Max gingen zwemmen en Suzan begon alvast met de koffers inpakken. Vanmorgen hadden we de achteringang van het hotel (die gelukkig niet in de steigers staat) gevonden. Daar tegenover zagen we een Italiaan waar het er gezellig uit zag. Perfect voor onze laatste avond hier.

Heerlijk gegeten bij de Italiaan tegenover ons hotel

We kregen een tafel bij het raam en dat zonder te reserveren. En hier hebben we echt super lekker gegeten.

Na het eten zijn we even gaan uitbuiken in het hotel en toen het donker werd zijn we naar Times Square gelopen.

Lekker moe maar we lopen er wel op Times Square

Lekker moe maar we zijn nog wel even geweest. Het was echt superdruk, zoveel verschillende mensen en echt overal vandaan. En dan al die reclames, geweldig !

Daarna zijn we via Broadway weer naar het hotel gelopen. Nog 1 nacht hier en dan komen we weer naar huis.

1. Lies:
    27 augustus 2019