Westpoint military academy en campground

22 augustus 2019 - West Point, New York, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Het is de laatste ochtend dat we uit kunnen slapen in de camper. We blijven hier nog een nacht. Morgenochtend vertrekken we rond 8 uur om de camper in te gaan leveren.

Tank bij de ingang van het visitor centre

Vandaag zijn we naar de militaire academie Westpoint geweest. Het is een heel aparte wereld, er worden nu ca. 4.400 militairen opgeleid en ze hebben er echt alles. 4 kapellen, allerlei opleidingsruimten en een heleboel sportvelden tot een heel stadion aan toe.

Wij hebben de bustour gedaan, daarbij rij je langs alle belangrijke plaatsen. Bij de protestantse kapel mochten we uitstappen. Daarin worden wekelijks diensten gehouden maar ook begrafenissen en trouwerijen.

In de kapel

Onze gids Joe wist er heel veel over te vertellen. Heel interessant hoe de academie is ontstaan en welke bekende Amerikanen er zijn opgeleid.

De ligging is ook heel strategisch aan de Hudson, voor de stad New York die zuidelijk aan dezelfde rivier ligt.

Strategische ligging aan de Hudson rivier

We waren precies op tijd om te zien hoe de militairen in opleiding zich verzamelden voor de lunch.

Panoramafoto van Westpoint

Overzichtsfoto van het veld voor het hoofdgebouw. In de verte zie je de militairen zich groeperen.

Het werd steeds warmer, we zijn na de bus tour eerst naar de camper terug gelopen. We hadden nog hotdogs en broodjes die op moesten.

Laatste hotdog lunch in de camper

Daarna weer terug het terrein op en hebben we nog een film gekeken en een stuk van het museum bezocht. Toen hadden we wel genoeg gezien, het is wel allemaal erg pro het leger.

De toerbus naast onze camper

Max helemaal blij met zijn american football op het parkeerterrein.

Het was nog steeds heel warm toen we weer terug kwamen op de camping. Het was heerlijk rustig bij het strandje dus Rob en Max hebben een verkoelende duik genomen.

Lekker even afkoelen in het meer van de camping

Op het strand was het ook goed te doen. Er kwam een lekker windje en later bleek waarom. Het weer sloeg om en we moesten snel het water uit.

We hadden net de camper weer aangesloten toen het hard ging regenen en onweren. Nu is het weer droog. Het blijft zo wisselvallig de rest van de avond dus we gaan tussen de buien door inpakken en de camper schoonmaken.