Van Westpoint naar New York

23 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we al vroeg op, we wilden rond 8 uur vertrekken maar dat is wat later geworden. De camper moest voor 11 uur ingeleverd worden.

Helaas bleef het maar regenen waardoor we ook wat langer onderweg waren maar gelukkig waren we er nog wel rond half 11. Alles was akkoord gelukkig dus we konden een Uber bestellen en gaan.

Top geregeld zo’n Uber taxi

De Uber was er binnen 7 minuten en dat op een afgelegen industrieterrein. Op naar New York ! Dat was nog een rit van bijna 1,5 uur met de taxi. We hadden een leuke chauffeur dus de tijd vloog om. Max zat ook leuk met hem te kletsen, hij kan echt al een gesprek voeren.

Uitzicht op Manhattan uit de taxi

Uit de taxi hadden we al een mooi uitzicht op de skyline van New York.

We hebben snel onze koffers in de kamer gezet en zijn richting Central Park gewandeld, dat ligt hier vlak naast het hotel.

Met z’n drieën in Central Park

De mensen daar zijn een stuk opdringeriger geworden dan 4,5 jaar geleden. We willen niet in een koets of fietsen in het park of wat anders. We hebben een klein rondje gelopen door het park en toen langs de Trump Tower de stad weer in. Het is hier gelukkig droog gebleven.

Daar kwamen we al snel een Mac tegen want trek hadden we inmiddels wel. Max nam een happy meal, daar kon je in plaats van fruit ook extra friet bij kiezen. Max had appel maar we zagen later waarom.

Echt een mini friet bij het happy meal

Daarna zijn we weer teruggewandeld naar het hotel. Max was heel benieuwd naar het zwembad. Dat ligt op de 41e verdieping van het hotel, onze kamer is op de 30e verdieping.

Max lekker zwemmen op de 41e verdieping

In de tussentijd hebben we bedacht dat we geen hop off hop on bus gaan nemen maar met de metro de stad gaan verkennen. Zo’n bus is handig als je voor het eerst in de stad bent maar Rob en ik weten nog wel veel van 4,5 jaar geleden. We hebben dus als eerste een metrokaart voor onbeperkt reizen aangeschaft en hebben 1 halte meegereden. We stapten uit bij het Rockefeller Building en liepen zo tegen de M&M store op.

M&M’s Store

Daar zijn we even gaan kijken natuurlijk, het was er super druk. Daarna gauw weer verder richting Times Square. Dat blijft een superervaring, maar wat een drukte !

Max wilde nog even kijken in de Disney store en bij Levi’s. Daarna hebben we nog even rondgelopen en zijn we gaan zoeken naar de leuke diner waar we vorige keer zijn geweest. Die bleek er helaas niet meer te zijn. Het blijkt nog heel lastig om hier geen vette hap te eten of pizza.

Lekker moe met een broodje van de Subway

Uiteindelijk hebben we een sandwich bij de Subway gehaald en op onze kamer opgegeten. Het was alleen een afhaal Subway dus vandaar.

Na een lange dag vol indrukken gaan we zo lekker slapen. Morgen hebben we een excursie naar Ellis en Liberty island en gaan we met de metro de stad in.