New York - dag 2

24 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

We waren allemaal aardig moe van gisteren. Max wilde niet eens meteen om 8 uur een duik in het zwembad nemen. Rob was er al wel vroeg uit, hij is koffie en thee gaan halen bij de Starbucks aan de overkant. We kunnen geen koffie en thee maken op de kamer en een klein koelkastje zit er ook niet meer in. Dat missen we wel maar je kan alles om de hoek halen bijna 24 uur per dag.

Wij zijn na de ochtend duik van de heren naar de Mac gelopen voor ons ontbijt. Max is echt fan geworden van de eggMcmuffin 🤣. Gelukkig is de yoghurt met fruit en granola er ook lekker.

Ontbijtje bij de Mac

Daarna zijn we de metro in gegaan. Helaas hebben we de pech dat er net aan de lijnen die wij wilden nemen gewerkt wordt dit weekend. Dat kost een paar keer overstappen en boven de grond naar een ander station, maar we hebben een ongelimiteerde ritten kaart dus dat maakt niet uit.

We zijn eerst bij het 9/11 memorial geweest en het nieuwe one World center. 4,5 jaar geleden was het bovenste stuk nog niet klaar maar nu is alles af en heel indrukwekkend. De 2 waterbassins met al die namen op de rand, daar wordt je echt even stil van.

9/11 memorial

Er stonden naast de memorial ook 2 brandweerwagens van toen met hekken eromheen. Niet handig voor de foto maar wel ook indrukwekkend om te zien.

Max voor een van de brandweerwagens voor het nieuwe WTC

Na het memorial gingen we met de metro verder richting Battery park waar de boten voor de excursie naar Liberty en Ellis Island vertrekken. We waren er ruim voor 13 uur maar mochten al wel de rij in voor de security. Gelukkig hadden we deze excursie thuis al geboekt en was onze rij aanzienlijk korter.

Bijna op de boot

De eerste stop was Liberty Island waar het Vrijheidsbeeld staat. Heel bijzonder om er zo dichtbij te komen. Op het eiland heb je verschillende uitkijkpunten en dus plekken om mooie foto’s te maken. Wij hadden superweer vandaag dus daar waren we heel blij mee.

Panoramafoto op Liberty Island

Het uitzicht vanaf het hoogste punt op Liberty Island. Het was echt superdruk, we zijn inclusief wachten ca. 3 uur onderweg geweest. De stop op Ellis Island hebben we overgeslagen, nog een keer in de brandende zon in de rij zagen we niet meer zitten en we wilden nog meer zien vandaag.

We namen weer de metro en kwamen langs Grand Central Station, daar zijn we uiteraard even gaan kijken. Zo’n groot station en dit kennen we natuurlijk uit de Madagaskar film.

Grand Central Station

Max heeft het helemaal door met de metro’s en hoe we met overstappen ergens kunnen komen. We hebben een handige app waar alle metrolijnen op de kaart van New York geprojecteerd kunnen worden, heel handig !

We zijn uiteindelijk achter Time Square weer uitgekomen. Daar hebben we nog even rondgelopen en bij de Starbucks wat te drinken gescoord. We zijn nog naar de Nintendo winkel bij het Rockefeller Center gelopen, daar hadden ze alleen heel dure spellen voor de Switch. Gelukkig zijn we er dus weggegaan zonder wat te kopen.

Spelcomputers van Nintendo vanaf de eerste in 1982 tot nu

Daarna weer terug naar het hotel gewandeld en daar zijn Rob en Max lekker gaan zwemmen om af te koelen. Vanaf het dak is het uitzicht echt geweldig.

Uitzicht op Central Park

S middags waren we op de terugweg al langs de eetkraam gelopen, daar rook het zo lekker. We hebben er heerlijk eten gehaald. Max heeft voor het eerst rijst met kip en lamskebab op, het vlees vond hij heerlijk. De rijst wat minder.

En zo is er al weer een dag om, time flies. Nog 2 nachten hier, nog even kijken wat we morgen gaan doen.