Van Braintree naar Saratoga Springs / Gansevoort

20 augustus 2019 - Gansevoort, Verenigde Staten

Vandaag trekken we weer verder naar het zuiden. Vanmorgen hebben Rob en Max weer een ochtendduik genomen en heeft Suzan genoten van een heerlijk luxe douche.

Wat een heerlijk luxe douche

Zoiets hebben we nog niet eerder gehad onderweg. Daarna zijn we gaan inpakken en opruimen terwijl Max niet uit het zwembad te krijgen was. Het duurde nogal lang voordat het zwembad open ging. Max is het gaan vragen bij de receptie maar het was wachten op de werknemer met de juiste sleutels, die arriveerde pas na tienen. Max baalde want we moesten om 11 uur uitchecken. Gelukkig hadden we de volgende camping met zwembad al weer gevonden en telefonisch gereserveerd.

Maar eerst wilden we de plek van Woodstock bezoeken, dit jaar is het 50 jaar geleden en we komen er in de buurt dachten we. De weilanden bij Bethel waar Woodstock heeft plaatsgevonden liggen in de buurt van de plaats Woodstock. Wij zagen 2 leuke plaatsen maar niets dat herinnerde aan het beroemde festival.

We kwamen in Woodstock wel deze brug tegen, toevallig ook uit 1969.

Overdekte brug in Woodstock toevallig ook uit 1969

We waren er al snel achter dat we in de verkeerde staat waren. In de staat New York heb je ook de plaatsen Bethel en Woodstock dichtbij elkaar liggen, daar is ook een heel museum en hadden we dus moeten zijn. Dat was nog bijna 3,5 uur rijden. Dat hebben we dus maar niet gedaan. Misschien morgen nog, maar het is hier vandaan ook nog een eind om.

We reden de staat New York weer in en het landschap veranderde van landerijen weer naar bergen en mooie bossen. We zochten een leuke plek om te stoppen voor de lunch, langs de weg is meestal niet zo leuk maar we kwamen nu bij het parkeerterrein van wat in de winter de skilift is naar een groot skigebied.

Leuke plek om te lunchen, voor de skilift van Killington

Daarna weer door en op naar Gansevoort bij Saratoga Springs. Hier staan we weer op een RV park. Tussen de caravans en campers dus maar prima voor 1 dag. Het was echt superweer vandaag en we waren halverwege de middag al op de plek van bestemming. We hebben dus nog lekker gezwommen en in de zon gezeten. Morgen gaat het hier weer regenen en ‘s middags ook onweren. Tijd dus om weer te vertrekken.

Rond etenstijd hebben we de camper weer ontkoppeld en zijn we naar de Walmart en Wilton Mall in Saratoga Springs gereden. Dit was echt de grootste Walmart waar we tot nog toe zijn geweest. Max mocht van ons iets uitzoeken deze vakantie en ook nog voor zijn goede rapport. Hij twijfelde en twijfelde en bij elke Walmart waar we waren liepen we weer op de elektronica afdeling. Maar nu wist hij het zeker, hij wil een Nintendo Switch. Daar moet hij zelf ook een groot deel aan meebetalen, vandaar vast ook de twijfels maar hij heeft ‘m.

Max helemaal happy met zijn Nintendo switch

Hij was hier toch nog wat goedkoper dan thuis. Hij moest nog even geduld hebben, we hadden gezien dat er vlak achter de Walmart een Mall was. Wat een grote kille en ongezellige bedoening, we hebben er wel goede burgers gegeten. Maar verder geen aanrader dus we waren snel weer terug op de camping waar Max en Rob aan de slag konden met de switch.