Van Lake Pleasant naar Braintree

19 augustus 2019 - Braintree, Vermont, Verenigde Staten

Vannacht is het echt weer noodweer geweest maar we hebben ondanks dat toch nog aardig geslapen. We hadden geen stroom en dus ook geen airco. De generator mocht pas om 9 uur ‘s morgens aan voor 2 uurtjes en dan in de middag nog even.

Rob en Max hebben een ochtendduik in het meer genomen.

Ochtendduik

Suzan kwam erachter dat er alleen wc’s waren in dat leuke toiletgebouwtje. Dat werd een snelle douche in de camper. We zijn er nu uit dat we dit te basic vinden en toch wel minimaal electriciteit willen.

We hadden weer een lange rit voor de boeg, wel door een heel mooie regio maar voor Rob wel heel vermoeiend rijden.

Mooi uitzicht onderweg

We kwamen ook regelmatig roadworks tegen, dan schiet je ook niet op maar heb je wel wat te zien hier.

Roadworks op z’n Amerikaans

Er staat een man met een stopbord dat hij omdraait als je mag gaan rijden. Dan staat er slow, echt super om te zien.

We hebben de staat New York verlaten en zijn nu in Vermont. De grens ligt in het water, aan de kant van New York zagen we deze vuurtoren toen we de brug over reden.

Champlain Memorial lighthouse

Onze tussenstop vandaag was bij de Ben & Jerry Factory. Hier in Vermont is het ijs bedacht. Als echte ijsfans die zelfs hun katten Ben & Jerry hebben genoemd konden we deze plek niet overslaan.

Lekker ijsje

We hebben de tour gedaan en kwamen er zo achter dat naast deze fabriek en nog een andere iets noordelijker in Vermont de derde en laatste fabriek wereldwijd in Hellendoorn staat. Ook hoorden we dat er Nederlandse cacao gebruikt wordt. Toch grappig.

Road trip

We hebben uiteraard ook nog even geshopt, we hebben nu de enige echte ijsschep. Past perfect bij onze ijsschaaltjes die wij jaren geleden nog bij de Konmar hebben gespaard.

Als laatste hebben we de begraafplaats met de verdwenen ijssmaken bezocht. Erg leuk gedaan ook.

Gezellig kerkhof ter ere van de smaken die er niet meer zijn

Daarna weer even een tussenstop gemaakt bij de wallmart. We hebben lekker vers gegrilde kip gehaald, die was nog warm dus zijn we zo snel gaan eten dat we geen foto’s hebben gemaakt.

Op de parkeerplaats bij de Wallmart mag je gratis overnachten maar dat vonden we eigenlijk niks.

Zo’n half uur verderop vonden we in de campwiki app de campsite waar we nu zijn. Rob heeft gebeld en er was nog plek. Dus wij er gauw heen, Max was helemaal happy. Er is een zwembad en Wifi !

Onze plek op Abel Mountain Campground

Onze plek bij Abel Mountain Campground. En uiteraard ging Max nog even zwemmen.

Als laatste nog even het kampvuur aan en dan is deze dag ook al weer voorbij.

Morgen weer meer!

1. Simone:
    20 augustus 2019
    Gaaf weer! En wat leuk, ben en Jerry “museum”!
  2. Rob, Suzanne & Max in Amerika:
    21 augustus 2019
    Ja super he, we moesten er een eind voor rijden maar het was echt de moeite waard
  3. Jacqueline:
    20 augustus 2019
    Leuk om alles zo te volgen! Veel plezier nog.