Niagara Falls

18 augustus 2019 - Niagara Falls, New York, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we al weer vroeg op pad. Voor 8 uur reden we het parkeerterrein op Goat Island op. We waren de eerste op het parkeerterrein en omdat we zo vroeg waren stonden we ook nog gratis !

Om 9 uur gaan de attracties pas open dus we hadden alle tijd voor een ontbijt.

Lekker scrabbled eggs als ontbijt voor Max

Tijdens ons ontbijt begon het heel hard te regenen. Toen het droog werd zijn we gaan lopen maar helaas begon het toen weer te regenen.

Gelukkig kwamen we al snel bij een bushalte waar we konden schuilen, toen waren we echter al aardig nat. We hebben meteen een discovery pas gekocht voor meerdere attracties en de park shuttle.

Als eerste zijn we de boottocht met de Maid of the Mist gaan doen. Het was inmiddels droog buiten en nog lekker rustig. Nat waren we toch al maar we waren toch wel blij met de mooie blauwe poncho’s die we kregen.

Op de Maid of the mist

We stonden mooi vooraan in de rij en dus ook mooi midden voor op de boot. Wat een ervaring ! Het eerste stukje met de boot heb ik gefilmd en staat onder de filmpjes.

Panoramafoto van de watervallen

Na de boottocht zijn we nog met de trap tot naast de waterval geklommen. Dichterbij kan je bijna niet komen.

Of toch wel, bij de Cave of the winds kom je aan de andere kant van de waterval. Hier is Max ook onder de waterval doorgelopen en nat tot op zijn onderbroek geworden.

Max in de Cave of the winds nat tot op zijn onderbroek

Gelukkig waren we al weer in de buurt van de camper dus hebben we de natte kleren en schoenen lekker uitgetrokken en zijn we meteen gaan lunchen.

Handig alles laten drogen aan en op de camper

Het werd steeds warmer dus we zijn lekker op de slippers doorgegaan. We zijn de brug over gegaan naar Canada, Max was even bang dat we niet meer terug zouden mogen. We moesten echt 2x langs de douane en kregen weer een stempel in ons paspoort.

De grens ligt op de brug en wordt gemarkeerd met een bord en de 2 vlaggen.

Max is nog in de USA en Rob al in Canada

De Canadese kant is zo’n wereld van verschil met de Amerikaanse. Van een natuurpark kom je in een commerciele drukke stad terecht. Echt een cultuurshock maar leuk om even geweest te zijn.

Na een lekker koud drankje en een nieuwe beker voor mijn verzameling bij Starbucks hebben we nog even rondgekeken.

Bij het Guinness book of records museum

Rob heeft nog een Canadees shirt gekocht en we hebben het uitzicht op de watervallen vanaf deze kant dat echt geweldig mooi is bekeken.

Panoramafoto vanaf de Canadese kant

Daarna zijn we weer teruggelopen over de brug en mochten we gelukkig weer terug. We zijn met de parkshuttle weer naar het parkeerterrein gereden en toen weer lekker terug naar de camping.

Rob en Max zijn een verfrissende duik gaan nemen in het zwembad en Suzan is pizza gaan halen.

Lekker pizza gehaald bij de buren

Die hebben we heerlijk in de zon opgegeten.

Omdat dit zo’n luxe camping is hebben we een korte broeken was gedraaid en gedroogd. Helemaal super! Nu maar hopen dat ze niet gekrompen zijn.

Max nog even gamen

Max kon zich ondertussen nog een half uurtje uitleven in de gameroom. Die zou tot 21 uur open zijn maar was voor half 9 al dicht. Max is het zelf gaan vragen bij de receptie en hij kwam terug met een jongen die de deur voor hem openmaakte. Goed geregeld !

Morgen trekken we weer verder naar Moffit Beach.

1. Lies:
    19 augustus 2019
    Super gaaf allemaal zeg.
    Misschien een idee om een kaart te nemen en die route te markeren die jullie rijden.
    En daar een foto van te sturen.😊 groetjes van ons.
  2. Rob, Suzanne & Max in Amerika:
    20 augustus 2019
    Ha Lies,
    Goede vraag maar eigenlijk weten we het niet precies. Tot vandaag hadden we de route ongeveer uitgestippeld. We hebben vandaag ons meest noordelijke punt gehad bij de Ben & Jerry Factory in Waterbury. Nu zakken we weer af naar het zuiden om vrijdag bij New York te eindigen. Morgen willen we kijken of we Woodstock kunnen vinden en we willen voor vrijdag nog naar een grote outlet. Verder kijken we wel waar we nog terecht gaan komen 😃