Tussenstop in Gettysburg en overnachten in Corning

16 augustus 2019 - Corning, New York, Verenigde Staten

Vandaag waren we al weer vroeg op. Na het ontbijt hebben we snel de stroomkabel ontkoppeld en gingen we weer verder.

Konden mooi nog even de tanks legen

Op de campsite konden we gelukkig onze tanks legen. We waren zo’n 30 mile Gettysburg vandaan dus daar waren we zo.

Om 10 uur waren we al bij de outlet shops die net open gingen. Daar hebben we rondgekeken en ook wat gekocht.

Outlet shoppen bij Gettysburg

Het leek heel erg op een outletcenter in Nederland. Max heeft een Amerikaanse vlag gekocht in zo’n winkel met allerlei leger spullen.

Daarna gingen we naar het museum van Gettysburg, hier werd het hele verhaal van het afschaffen van de slavernij en de strijd die hier gestreden is om de Union te vormen verteld. We begonnen met een film, dat maakte voor Max ook veel duidelijk.

Cyclorama van de slag bij Gettysburg

Het cyclorama was heel levensecht, zo knap gemaakt ook. Wij moesten meteen aan Panorama Mesdag denken.

In het museum zijn we niet meer zo lang gebleven. We hadden nog een aardige rit voor de boeg naar Corning. We zijn vandaag van Maryland via Pennsylvania naar de staat New York gereden.

Onderweg sloeg ineens het weer om, het begon heel hard te waaien. Rob dacht nog even dat we een lekke band hadden maar dat was het gelukkig niet.

Het noodweer nadert

We reden precies de storm en het noodweer in, het was echt eng. Op de vluchtstrook stopten steeds meer auto’s. Het zicht was ook heel slecht maar doordat wij nog een slaapcabine boven ons hoofd hebben konden onze ruitenwissers het nog net aan. Later zagen we alle waarschuwingen.

Noodweer onderweg

De tornado waarschuwing kwam bij het inchecken op de Ferenbaugh campsite. Het weer achtervolgde ons. We konden nog net de camper op z’n plek zetten voordat het daar ook losbarstte.

Na het eten was het weer droog en zijn Rob en Max nog even naar het hoofdgebouw gelopen, daar was wel WiFi. Op onze plek net niet, vandaar dat de dagelijkse update wat later is.

Max kan gelukkig piano spelen

Deze campsite is van een familie, deze piano is van vader geweest en hierop mag je alleen spelen als je dat ook echt kan. Max is het gaan vragen en hij mocht spelen. Zie de video voor hoe hij het deed.