Washington - dag 1

11 augustus 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

We hebben een goede reis gehad. Het was goed druk in het vliegtuig maar we zaten prima bijna helemaal achterin het vliegtuig.

Informatie over de vlucht

Leuke praatjes gemaakt met de stewardessen, een paar films gekeken en door de gratis WiFi konden we zelfs appen. Erg leuk !

De catering was ook weer goed aan boord, kip met rijst en sperziebonen of pasta met een soort roomsaus. Max werd helemaal happy van de snack: pizza !

Pizza !

Na de landing gingen we in een soort amfibievoertuig naar de aankomsthal. Daar was het verschrikkelijk druk bij de paspoortcontrole. De bagageband van onze koffers was zelfs al weer voor een volgend toestel gebruikt. Gelukkig stonden ze er nog !

Na even zoeken hebben we een shuttlebusje gevonden dat ons naar ons hotel bracht, daar waren we om 19.20 uur. Onderweg zagen we al wat van de stad, typische Amerikaanse straten met vrijstaande huizen met veranda’s.

Na het inchecken en alle bagage in de kamer brengen zijn we snel richting de Mac gelopen, die zit hier in de straat. Want honger hadden we onderhand wel.

Voor de Mac

Voor de deur kwamen we deze politiewagen tegen. Verder zijn we nog iets verder gewandeld. En zagen het monument en Capitol alvast.

Washington monument by night

Max in het park voor het Capitol

Morgen meer ! Was een lange dag vandaag, Max ging uitrekenen hoe lang we al wakker waren. Het tijdsverschil met thuis is 6 uur vroeger. De uitkomst was ruim 22 uur, hoog tijd dus om naar bed te gaan.