Washington - dag 2

12 augustus 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

De dag begon al vroeg, we waren om 8 uur al onderweg om een broodje te kopen voor ons ontbijt. Dit hebben we op een bankje bij The Mall opgegeten.

Ontbijten bij The Mall

We waren niet voor niets zo vroeg op pad, het werd weer boven de 30 graden vanmiddag en we wilden zoveel mogelijk zien. We hebben The Mall helemaal afgelopen tot bij het Washington Monument.

Het Washington monument

Daarna weer door naar het memorial voor de tweede wereldoorlog. Hier hebben we even met onze voeten in het water gezeten en toen weer verder naar het Lincoln memorial. Een heel indrukwekkende plaats, hier heeft Martin Luther King zijn legendarische woorden “I have a dream” uitgesproken.

I have a dream is hier uitgesproken door Martin Luther King

Zo rond 11 uur werd het echt heet, bij een straatkraampje hebben we ijs en water gekocht. De ijsjes waren heel prijzig, we hebben er dus maar extra van genoten. We liepen weer terug en kwamen bij het witte huis uit, we konden het alleen van heel ver weg bekijken. Wat een beveiliging en hekken eromheen.

Het witte huis - dichterbij konden we niet komen

Uiteindelijk kwamen we weer bij The Mall uit, aan dit grote grasveld liggen veel musea van Smithsonian die je allemaal gratis kunt bezoeken.

In het Smithsonian National Air en Space Museum

Wij zijn naar het Air and Space museum geweest. Het was heerlijk koel binnen en we hebben er van alles tussen het eerste vliegtuig van de gebroeders Wright en diverse raketten en ruimtevaartschepen gezien. Heel interessant !

Daarna zijn we teruggelopen richting hotel, het was inmiddels echt heel erg warm. Na een broodje bij de Subway kwamen we weer bij in de airco in het hotel. Rob en Max hebben een verfrissende duik in het zwembad op het dak van ons hotel.

Even een verfrissende duik tussendoor

Ze hadden een privé-zwembad, heerlijk rustig. Daarna zijn ze ook nog in de gym van het hotel geweest. En toen was het tijd om een uurtje te chillen op onze kamer.

Eind van de middag zijn we weer gaan lopen richting het Capitool, aan die kant waren we nog niet geweest. Onderweg kwamen we steeds al van die elektrische steppen en fietsen tegen, die kan je betalen met de Uber app. Wat een werelduitvinding ! Dit zijn we na een testrondje gaan doen. Het filmpje van Max op de step staat onder de video’s.

Geweldige dingen die Uber steppen

Wij zijn bij een heerlijke pizzeria uitgekomen, de foto’s hiervan staan onder de foto’s net als nog meer van vandaag. De ene step werd door iemand anders meegenomen dus er stond er nog maar eentje toen we klaar waren met eten. Gelukkig stond er om de hoek een Uber fiets, die heeft Suzan toen genomen. We zijn nog even een rondje extra gegaan weer richting het Washington monument waar we vandaag ook allemaal gelopen hadden.

Nog even een rondje extra met de step

En toen weer terug richting hotel. Dit gaan we in New York ook doen als ze het daar ook hebben. Om de hoek bij het hotel hebben we op de valreep nog onze eerste Amerikaanse geocache gevonden.

Geocache gevonden

Na een lange dag vol indrukken zijn we weer naar het hotel gelopen, wat een leuke stad Washington ! Max heeft nog 1 laatste duik genomen in het zwembad en nu gaan we voorlopig de laatste keer in een normaal bed slapen.

Morgen om 13.00 uur gaan we de camper ophalen, de Uber taxi is gereserveerd. En dan begint onze roadtrip pas echt !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl